/Liivi Šein/Eesti Päevaleht/06.07.2006/
Saksa uimastitevastase võitluse juht kritiseeris jalgpalli MM-il näidatavaid alkoholireklaame.
“Jalgpalli maailmameistrivõistluste kuu on suurendanud alkoholi liigtarbimise probleemi terves Euroopas,†kirjutas eelmisel nädalal Deutche Welle võrguversioon.
Saksamaal uimastitevastast võitlust juhtiva komisjoni volinik Mari Eichhorn ütles DW-le, et massiline alkoholi reklaamimine MM-i raames võib teha halba lastele, julgustades neid alkoholi tarvitama üha nooremas eas.
“On arusaamatu, et kuulsused reklaamivad alkoholi jalgpalli MM-il, levitades ideed, et alkohol ja sport käivad kokku,†ütles ta. “Eriti lastele ja noortele, kes jäljendavad oma iidoleid, on see vale sõnum.â€
Eichorni sõnul on MM lisaks spordiüritusele paljude jaoks ka rahvusvaheline joomapidu. Pärast iga mängu sagenevad kiirabi väljakutsed plahvatuslikult. Paljud neist on seotud alkoholiga. Vaatamata sellele ei tee Euroopa Liidu valitsused, Saksamaa kaasa arvatud, piisavaid edusamme alkoholiprobleemi lahendamisel, tõdes ajakiri DW. Põhjusena tuuakse esile asjaolu, et joomine on muutunud lahutamatuks osaks kultuurist ning Euroopa Liidu oluliseks tööstusharuks.
Alkohol ja reklaam Eestis
“Teleris ja tänavatel olev alkoholireklaam on tõsine probleem. Uuringud kinnitavad, et alkoholireklaam kasvatab joomist noorte seas,†ütles ühenduse Alkoholivaba Eesti (AVE) tegevjuht Lauri Beekmann. “Alkoreklaamina toimivad ka meie spordihallid, mis kannavad joogitootjate nimesid. Kindlasti peaks meil mõeldama sellele, kuidas hoida alkohol ja sport lahus,†lisas Beekmann, kelle sõnul AVE toetab alkoholireklaami keelustamist ning on kutsunud valitsust korduvalt probleemile lahendust otsima.
Allikas: http://www.epl.ee/artikkel_325286.html